OPGAVER
Planlæg et tematisk undervisningsforløb med punktvise nedslag i både oldtid, middelalder og moderne tid om forholdet mellem kønnene. Der skal udelukkende bruges offentligt tilgængeligt webmateriale, og al undervisning skal munde ud i offentliggjorte produkter.
Planlæg et tematisk undervisningsforløb med punktvise nedslag i både oldtid, middelalder og moderne tid om magt og magtsymboler. Der skal udelukkende bruges offentligt tilgængeligt web-materiale, og al undervisning skal munde ud i offentliggjorte produkter.
Planlæg et tematisk undervisningsforløb med punktvise nedslag i både oldtid, middelalder og moderne tid om produktionsforhold og økonomi. Der skal udelukkende bruges offentligt tilgængeligt web-materiale, og al undervisning skal munde ud i offentliggjorte produkter.
Planlæg et tematisk undervisningsforløb med punktvise nedslag i både oldtid, middelalder og moderne tid om almindelige menneskers hverdagsliv. Der skal udelukkende bruges offentligt tilgængeligt kildemateriale (både billeder og ord), og al undervisning skal munde ud i offentliggjorte produkter.
Planlæg et undervisningsforløb om middelalderen, hvor der udelukkende bruges offentligt tilgængeligt webmateriale, og hvor al undervisning munder ud i offentliggjorte produkter.
Eksempel
Fag: Historie Område: Middelalder
Faglige mål: – reflektere over mennesket som historieskabt og
historieskabende, – bearbejde forskelligartet historisk materiale og forholde sig metodisk-kritisk til eksempler på brug af historien, – formulere historiske problemstillinger og relatere disse til deres egen tid | |||
Modul | Indhold | ||
Introduktion til middelalderen og fokus på ”Kirke og Kongemagt” | Lektie:http://danmarkshistorien.dk/perioder/hoejmiddelalderen-ca-1050-1340/
Introduktion til www.edmodo.com
Søgning på brugen af begrebet ”middelalder” i twitter og edmodo
Hurtigskrivning om video:
Problematisér fremstillingen af middelalderen – Opstilling af problemformulering
som skal anvendes til elevernes produkt. | ||
Middelalderens samfundssystem | Lektie:http://danmarkshistorien.dk/perioder/hoejmiddelalderen-ca-1050-1340/middelalderens-samfundssystem/
Materiale til timen:
Der arbejdes videre i grupper med problemstillingerne fra første
modul | ||
Kirke og Gejstlighed | Lektie:http://danmarkshistorien.dk/perioder/hoejmiddelalderen-ca-1050-1340/kirke-og-gejstlighed/
Der arbejdes videre i grupper med problemstillingerne fra første
modul
Materiale:
| ||
Kultur og dagligliv | Lektie:http://danmarkshistorien.dk/perioder/hoejmiddelalderen-ca-1050-1340/kultur-og-dagligliv/
Der arbejdes videre i grupper med problemstillingerne fra første
modul
Materiale:
| ||
Senmiddelalderen – oplæg til elevprodukter | Lektie:http://danmarkshistorien.dk/perioder/senmiddelalderen-1340-1536/
Materiale:
Eleverne skal lægge sidste hånd på deres produkt på edmodo.
Diskussion af de forskellige besvarelser
| ||
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.